1.
|
1.1
|
Noem vier maniere
waarop daar in Hansie en Grietjie se fisieke behoeftes voorsien word.
|
|
1.2
|
In watter
behoefte van hulle word daar egter nie voorsien nie?
|
2.
|
Op watter manier
kom die kinders in opstand teen die soort lewe wat hulle lei?
|
|
3.
|
Oor watter twee
stelle tralies klim die twee kinders om by hul vryheid uit te kom?
|
|
4.
|
Verduidelik in
die konteks van die gedig: "ver van die huis af".
|
|
5.
|
In die laaste vyf
reëls van die gedig is dit nie meer 'n moderne weergawe van die Hansie en Grietjie-verhaal
nie, maar 'n ander kinderverskarakter.
|
|
|
5.1
|
Watter karakter
is dit?
|
|
5.2
|
Wat het hierdie Hansie
en Grietjie met hom gemeen?
|
6.
|
Vanaf reëls 3 tot
15 word die teenwoordige tyd gebruik, daarna die verlede tyd. Chronologies
maak dit nie sin nie. Hoekom word die verlede tyd aan die einde gebruik
terwyl die res van die gedig in die teenwoordige tyd is?
|
|
7.
|
Watter aanduiding
kry ons in die gedig
|
|
|
7.1
|
dat die persoon
wat bedags na die kinders omsien, 'n ware heks is?
|
|
7.2
|
dat die kinders
moontlik nog baie klein is?
|
8.
|
Ons kry in
hierdie gedig 'n moderne Hansie en Grietjie. Die twee verhale toon verskeie
ooreenkomste, maar ook 'n aantal verskille. Hoe verskil die twee verhale ten
opsigte van
|
|
|
8.1
|
die ruimte?
|
|
8.2
|
die slot?
|
9.
|
Verklaar die
letterlike betekenis van "opgehys" in reël 14.
|
|
10.
|
Haal die metafoor
in die gedig aan vir dagmoeder.
|
Dinsdag 14 Augustus 2018
10 VRAE OOR Hansie en Grietjie van Eveleen Castelyn (2)
Etikette:
Hansie en Grietjie,
NSS gedigte
Teken in op:
Plaas opmerkings (Atom)
Geen opmerkings nie:
Plaas 'n opmerking